Per combatre la pobresa infantil, el Síndic recomana que s’adoptin mesures per revertir les regressions, com ara la recuperació de l’ajuda 0-3, i millorar la configuració de la Renda Garantida de Ciutadania, de manera que discrimini positivament les famílies amb infants a càrrec.
El síndic de greuges, Rafael Ribó, ha exigit aquest dimarts que les polítiques d’infància siguin “una prioritat de finançament” i ha subratllat que no hi ha “cap justificació” per no fer-ho. Així ho ha afirmat en una roda de premsa per presentar l’’Informe sobre els drets de l’infant 2018’ després de lliurar-lo al president del Parlament, Roger Torrent. L’informe mostra que la pobresa infantil té un caràcter estructural a Catalunya, un dels territoris europeus amb una taxa de risc de pobresa més alta entre els menors de 16 anys, un 28,5% el 2017 (20,9% de mitjana europea). Entre altres peticions, el Síndic demana que la Renda Garantida de Ciutadania (RGC) distingeixi si els membres de la unitat familiar són infants per augmentar-ne la prestació.
Per combatre la pobresa infantil, el Síndic recomana que s’adoptin mesures per revertir les regressions, com ara la recuperació de l’ajuda 0-3, i millorar la configuració de la Renda Garantida de Ciutadania, de manera que discrimini positivament les famílies amb infants a càrrec. El disseny actual de la prestació no distingeix si els membres de la unitat familiar són infants o adolescents. L’informe recull que, segons dades del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, l’RGC ha arribat a 26.130 famílies i a més de 112.000 persones entre titulars i beneficiàries. Pel que fa concretament a la població infantil, amb dades de setembre 2018, la renda n’abasta 25.643 (gairebé un 38% de les 68.163 persones més que integren les 27.132 unitats familiars beneficiàries actuals).