El permís de paternitat s’amplia a 5 setmanes

Els pares que tinguin un fill a partir del 5 de juliol de 2018 podran gaudir d’una setmana més de permís de paternitat, cinc en total. Una de les mesures que fa temps que es demana des de l’associació. Aquesta mesura està inclosa en la llei de pressupostos generals de l’Estat (PGE) del 2018, que s’ha publicat aquest dimecres al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

La previsió inicial, un cop aprovat definitivament la llei al Congrés del Diputats la setmana passada, era que dilluns passat es publiqués al BOE i entrés en vigor, però la necessitat de solucionar alguns problemes de redactat van ajornar la publicació. A partir de d’avui dijous podran beneficiar-se d’aquesta setmana addicional els progenitors amb fills que neixin des del 5 de juliol a endavant però no els que hagin estat pares abans d’aquesta data, tot i que el part hagi tingut lloc en l’any 2018, o fins i tot aquest mateixa setmana, abans de dijous.

S’incorpora també una altra novetat respecte a aquests permisos: la possibilitat que els funcionaris públics que tinguin un fill puguin agafar-se les cinc setmanes de permís sense l’obligació de fer-ho de forma simultània a la mare. D’aquesta manera, podran gaudir de la seva baixa després de les 16 setmanes de la mare, ampliant el període total de tots dos progenitors a 21 setmanes.

X