L’Associació de Famílies Nombroses de Catalunya (FANOC) denuncia que els darrers anys s’han reduït les mesures de suport a les famílies nombroses en les ordenances municipals, com són la bonificació en l’IBI o els descomptes a les taxes i preus públics de serveis com escoles de música, poliesportius, piscines, etc.
En molts casos s’han anat introduint criteris restrictius de renda molt baixos, o de valor catastral, que fa que la majoria de famílies restin excloses, com han estat els casos de Barcelona o Sant Cugat. En d’altres, no hi ha cap mesura.
FANOC realitza una enquesta cada any per recollir totes les mesures existents a nivel municipal a Catalunya, i només 87 municipis (d’un total de 947) disposen de mesures específiques de suport a les famílies, el que suposa només el 9,1% del total d’ajuntaments.
FANOC recorda que el 30% dels infants forma part d’una família nombrosa a Catalunya, i que les taxes de pobresa i de risc d’exclusió social en aquestes llars ha augmentat molt en els darrers anys, equiparant-se ja al de les llars monoparentals, segons indica el darrer informe de la Fundació FOESSA sobre pobreza.

Castelldefels, primer municipi en formar part de la Xarxa Europea de Municipis ‘Family-Friendly’
Per ajudar als ajuntaments que vulguin millorar les seves polítiques de suport a les famílies, FANOC ha posat en marxa la Xarxa Catalana de Municipis Family-Friendly, connectada amb la mateixa Xarxa Europea, com una eina de formación i intercanvi de bones pràctiques.
Castelldefels ha estat el primer municipi d’Espanya en incorporar-se a aquesta xarxa europea, de la que formen part actualmente gairebé 90 ciutats de 9 països europeus, amb ciutats com Atenes, Zagreb, Trento, Cracòvia o Braga. Per formar part de la Xarxa es demana estar ja fent al menys cinc de les deu àrees de suport a les famílies que s’han definit per a les polítiques locals.
FANOC anima els municipis catalans que vulguin millorar les seves polítiques familiars a sumar-se a aquesta xarxa. Tota la informació i el formularis d’adhesió es troben al web: familycities.eu
2 comentaris a “FANOC demana als ajuntaments de Catalunya millorar la protecció a les famílies nombroses en les seves ordenances municipals”
Muy bien trabajo para Familia numerosas,
Hola Mudassar
Muchas gracias por tu apoyo. 🙂
Gracias