Ho va fer ahir 28 de novembre en un acte celebrat a l’auditori FIATC de Barcelona, organitzat conjuntament per l’Associació de Famílies Nombroses de Catalunya (FANOC) i la Plataforma per la Família Catalunya-ONU, i presidit per Carles Campuzano, Conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.
L’acte va començar amb un memorial dedicat a Cecília Bosch, que va ser la Fundadora de la Fundació Escó, entitat que acompanya a famílies en risc d’exclusió social al barri del Raval i rodalies, i vicepresidenta de la Plataforma per la Família.
Cecília Bosch va ser una gran lluitadora contra la pobresa, i va fer una gran labor social d’ajut a persones en situació de vulnerabilitat. Va traspassar el 26 de novembre de 2016.
Amb aquest motiu, Daniel Arasa, president de la Plataforma, va presentar la seva figura, juntament amb testimonis de familiars i amics, entre ells, per exemple, Xavier Trias, exalcalde de Barcelona.
Seguidament, Carles Campuzano, Conseller de Drets Socials del Govern de Catalunya, va donar una conferència a on va posar de relleu la importància que té el tercer sector pel benestar de les famílies. També va referir-se a la llei que es tramita al Parlament de Catalunya per potenciar el servei que fan les entitats del tercer sector, que són clau ‘per a construir comunitat’.
Campuzano va destacar també el greu problema que tenim amb la natalitat, una de les més baixes del món, i la necessitat de polítiques que ajudin a veure socialment els fills com un ‘valor’, i no un problema. Va anunciar que la renda garantida de ciutadania està a punt de reformar-se per, entre d’altres millores, acollir a més famílies nombroses, col·lectiu al que actualment no arriba amb eficàcia.
Les millors empreses de l’any per a les famílies nombroses
En l’entrega dels premis a les millors empreses de l’any 2023, Emilia Tarifa, presidenta de FANOC, va destacar la labor que es fa des de l’associació per a què les famílies nombroses puguin accedir a descomptes en tots els sectors, el que els suposa una ajut i un estalvi important, amb la idea de “que ser més costi menys”. El Conseller Carles Campuzano la va acompanyar en l’entrega dels reconeixements.
Aquestes són les empreses guanyadores de la votació feta entre les gairebé 14.000 famílies nombroses associades a FANOC, juntament amb les empreses que van quedar finalistes de cada sector:
1. Millor supermercat: Caprabo / Finalistes: Hipercor/El Corte Inglés, Veritas i Ametller Origen.
2. Millor comerç online: BonpreuEsclat online / Finalistes: Chocolates Trapa, Disfruta&Verdura i Cal Fruitós.
3. Millor cadena de restauració: Burger King / Finalistes: Domino’s Pizza, Hard Rock Café i KFC.
4. Millor xarxa de concessionaris: Kia QUADIS Ar Motors / Finalistes: By My Car (Renault), MB Motors (Mercedes Benz) i Ford.
5. Millor establiment de moda: H&M / Finalistes: Bóboli, Gocco i Kiabi.
6. Millor oferta d’oci: Portaventura World / Finalistes: Cinesa, L’Aquàrium de Barcelona i Catalunya en Miniatura.
7. Millor oferta cultural: Poble Espanyol de Barcelona / Finalistes: Casa del Libro, Palau de la Música Catalana i Museu de Cera de Barcelona.
8. Millor acadèmia d’idiomes: English Summer S.A / Finalistes: Adolesco, Pueblo Inglés – Diverbo i EF Education.
9. Millor companyia d’assegurances: MAPFRE Seguros / Finalistes: Catalana Occident, Mutuacat i Ubica.
10. Millor òptica: Alain Afflelou Óptico / Finalistes: Vista Óptica, Cottet i Óptica Andorrana.
11. Millor allotjament: Fundació Pere Tarrés / Finalistes: Pierre & Vacances, Interhome i Camping Stel.
12. Millor xarxa de benzineres: Repsol / Finalistes: Galp i Shell.
13. Millor companyia de transport: ATM / Finalistes: Alsa, Ryanair i Transmediterránea.
14. Millor empresa de mobles i decoració: IKEA / Finalistes: Natura, Balay – Bosch i Naturgy.
Pots veure aquí totes les imatges





